Wednesday, April 24, 2013

Di sini aku kembali..

Di sini Aku Kembali 

Di sini aku mengharap redhaMu,
Di sini aku menghiba rahmatMu,
Di sini aku tambat munajatMu,
berazam aku kembali.

Tapak-tapak hidup yang kujalani,
fatamorgana dusta ku temui
lupakan diri hadapkan wajahku
Hadirkan agungMu dalam asaku.

ALLAH
ku seretkan langkahku,
hasung dosakan ku lebur,
ku basuh luka ,
ku hempis nista,
Izinkan aku kembali.

takkan lagi ku surutkan langkahku,
songsong fajar baru dalam cahyaMu,
Ya Rabbi kabulkan derap jiwa ku,
Tiap desir nadi ku sebut Asma' Mu.

Sedang asyik study Sunan untuk exam, seperti selalu memasang lagu2 Izzatul Islam sebagai halwa telinga.. hampir selalu mendengar lagu ni..tapi hari ini baru terasa zhu'.. namun air mata menjadi keras ..x mampu nak mengalir.. sekeras hati ku? apa yang ku lakukan hingga air mata menjadi keras, Ya Allah.. lembutkan jiwa ku.. redhakanlah ku.. jadikanlah hati dan jiwa ku sentiasa mengingati Mu.. hati keras kerana dosa, hati keras kerana kurang menghayati amal, hati keras kerana kalah dengan tipu-daya.  
.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

back

get this widget here