Monday, April 29, 2013

Andai pertanyaanku menggangu mu.


Sejenak terbayang kegelisahanmu,
masalahmu mengusik hatiku,
masalahmu menjadikan aku hilang tenang,
Aku menjadi gelisah dengan bimbangmu.

Yaasin,usai baca ku ulangi lagi,
melanggar rutin harianku,
tidur aku bercampur tanya,
tanpa damai ku cuba lelap,
apa tenangkah kamu?
bisakah kamu lena seperti ku?
hanya doa  pengubat jiwa ku.

Maaf,bukan niat ku untuk mencampur urusanmu,
maaf, bukan niatku untuk mengganggumu,
maaf ,bukan niat ku untuk menarik perhatianmu,
Aku cuma merisaukanmu.

Saat qiyam, doa sahaja aku mampu,
bertanya lebih keadaanmu aku malu,
bertanya lebih tentangmu aku takut.
Maaf andai kekhuatiranku mengganggu ruang rehatmu.

Andai kamu menyangka buruk padaku, aku terima,
aku hanya mahu mendengar kegembiraan tentangmu,
andai kamu salah mengertiku, aku akur,
aku takkan meminta mu untuk memahami tujuanku,
biar aku nyatakan sendiri walaupun engkau sendiri takkan mengerti kenapa.

Seperti ibu merisaukan anaknya,
mungkin itu..
"Kullu ma'rufin sodaqoh" ini jawapan dari hatiku untukmu..tiada maksud lain,Mungkin.


(عَنْ جَابِرٍ رضي الله عنه قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صلى الله عليه وسلم ( كُلُّ مَعْرُوفٍ صَدَقَةٌ 
Moga Allah RedHo~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

back

get this widget here